jopricken

2012

Publicerad 2012-12-31 20:30:50 i Allmänt,

Ja vad ska man säga? Hur var detta året?

2012 var året då.
Vi startade med att flytta till en trea. Redan under denna flytt var tankarna många på om vi inte skulle ha flyttat isär istället.

Jag letade lägenhet många gånger. Tårarna var många, dom ensamma kvällarna, fyllorna och bråken.

Försöka hålla upp minen och humöret och energin gick till stor del åt att orka vara mamma överhuvudtaget.

I början av Maj fick jag tillbaka min mens, i slutet av maj hade vi oskyddat sex och tog dagen efter piller.

18 juni när J var 11 månader fick vi konstaterat en graviditet. Det var inget vi tänkt. Vi höll ju på att separera. Bf var beräknat till all hjärtans dag. Det kändes lite som att någon drev med oss.

Tanken på ett lillesyskon när J var 19månader körde mig i botten. Jag kunde inte vara glad. För jag kunde inte se hur jag skulle orka.

samtidigt kändes det som att det var meningen att vi skulle ha en till och när vi ändå hade J att samsas om resten av livet så kändes det som att det var lika bra att han fick ett syskon med.

Juli 2012 fyllde J 1år. P valde att åka och fiska istället för att närvara på kalaset.

Augusti 2012 fick jag en lägenhet och bestämde mig för att börja plugga igen. Ta tag i mina framtida högskolestudier.

September. oktober var mest ett stort ludd och projekt att hitta nya möbler och hushållsgrejer så billigt som möjligt.

2 november Flyttade jag å J till andra sidan staden.

Och nu den 31 dec sitter jag här. gravid i v 34 (33+0) med en underbar son. två fina katter och en jouris som vi hoppas kommer in i gänget snart.

nyårsmaten består av bubbelvatten och varma mackor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela