jopricken

något som stör..

Publicerad 2012-12-27 19:03:00 i Allmänt,

Jag har något i bakhuvudet som inte vill komma fram. Tänkte om jag skriver lite så kanske poletten trillar ner.

Nu har vi varit separerade i nästan 2 månader. Det går bättre än vad jag förväntat mig men ändå har jag svårt att sova om vi inte pratat en dag. Då måste jag ringa och kolla så du mår bra. Kanske är en vana som är svår att bryta när man pratat varenda dag de senaste 7 åren. Eller så kanske det finns en liten liten glöd kvar där under allt bråk. Det får tiden utvisa.

Just nu ligger fokus på att kunna hitta mig själv mitt i all småbarnskaos och lära mig stå på egna ben igen. När det blir stökigt här hemma och jag inte riktigt hinner med så blir jag lite ledsen å känner mig otillräcklig men oftast är det ganska snabbt löst på en kväll med disk, tvätt och städ.

Nu när vi kommer vara hemma på heltid i mer än ett år så är det lite svårt att hålla koll på dagarna, särskilt såhär nu i helgerna. Känner mig sjukligt förvirrad och trött.

Men än kan jag inte lägga av med allt. Måste köra ett sista ryck i skolan så jag får betyg även i naturkunskapen. Har jag berättat att jag fick ett C i engelska och ett D i matten :D Helt okej kämpat tycker jag trots en termin fylld i kaos :)

Ett stort orosmoln är väl ändå pengar. Hur jag än vänder å vrider på slantarna så får jag det inte att gå ihop. Har haft sjukig ångest för att jag tackat nej till turer på Jobbet. det hade gett drygt 3000 extra nästa månad. då hade jag haft råd att köpa babyskydd och en begagnad syskonvagn. men men. är väl bara att gilla läget å nå den lägsta punkten ever i mitt liv å ringa till soc å be om hjälp. Kanske kanske kan dom hjälpa till med någon tusenlapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela